Nastavak zime uz bogatstvo na tanjuru

images/thumbnails/images/ANT/120602/congerdesign-1.jpg
congerdesign/Pixabay
Petra Martinović
Autor: 

Petra Martinović

Email:

Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.



Pravu zimu nismo ni osjetili, ali ona ne misli još ustupiti mjesto proljeću i svako malo nas iznenadi velikim ‘ispadima‘ hladnog i neugodnog vremena. Imamo dojam da se takvo prevrtljivo vrijeme odražava i na zdravlju svih nas.

Možda i duže nego li smo mislili moramo nastaviti s ‘zimskim‘ jelovnikom i pobrinuti se da u tijelo unosimo dovoljno hranjivih tvari, vitamina i minerala, ali i dovoljnu količinu tekućine.

Iako nije dovoljno toplo za duži boravak na svježem zraku, boravak na otvorenom si ne bi trebali uskraćivati. Brza šetnja bit će dovoljna.

Izbor svježeg voća i povrća je smanjen pa dok ne niknu samonikle trave koje možemo konzumirati ostanimo na povrću i voću koje smo jeli cijelu zimu. Jelovnike obogatite s još malo vitamina koje možete pronaći u dostupnoj hrani. Tako tanjure napunite zelenim lisnatim povrćem poput kelja, kupus, špinata i blitve, zelene salate, korjenasto povrće koje jedemo uglavnom cijele godine poput mrkve, celera, peršin, pastrnjak, krumpira i cikle.

images/thumbnails/images/ANT/120602/auntmasako-1.jpg

auntmasako/Pixabay

Tu je citrusno voće koje je veliki izvor C vitamina poznatog kao boostera imunieta poput naranče, limuna i grejpa i ostalih križanaca citrusa (o tome smo već pisali).

Ne zaboravite na sušeno voće koje je bogato kalorijama i unosom u organizam možemo zavarati organizam u slučaju gladi, nikako ne izostavljajte orašaste plodove kojji su bogati masnoćama, onim dobrim za naš organizam.

Nikako nemojte zaboraviti na unos mahunarki i žitarica, osobito cjelovitih. Bogate su vlaknima što je povezano s urednom probavom, a mnoge od njih zamjenjuju i meso jer su bogate bjelančevinama.

images/thumbnails/images/ANT/120602/vicki4net-1.jpg

vicki4net/Pixabay

Adut zimskog jelovnika svakako je ukiseljena hrana primjerice kiseli kupus i repa. Bakterija Lactobacillus plantarum kiseli kupus i repu čine probiotički zdravom hranom.