Prehrana u zimskim mjesecima

images/thumbnails/images/ANT/118739/MariaGodfrida-1.jpg
zima, rukavice
Petra Martinović
Autor: 

Petra Martinović

Email:

Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.



Svako godišnje doba nosi svoje posebnosti i s njima u skladu zakonitosti kako ćemo formirati naš nutricionistički izbor. Po vremenu koje je dosad bilo teško da bismo mogli reći da je zima, ali počele su harati različite epidemije, od kojih je najvažnije spomenuti gripu. Samim time vezujemo ih uz zimu. Po iskustvu od prošlih godina mogli bismo reći kako prava zima tek dolazi.

Znamo koliko prehrana igra veliku ulogu u cjelokupnom zdravlju. Možda upravo zato nije kasno započeti sa uravnoteženom, zimskom prehranom koja će nam u mjesecima kad je prisutan manjak svježeg voća i povrća osigurati izbalasirane i visoko vrijedne nutrijente.

Zimi naša prehrana mora uključivati mahunarke, korjenasto povrće u obliku variva ili gustih juha, orašaste plodove i suho voće. Uz navedeno u prehranu uključujemo i žitarice poput heljde, ječma, zobi i raži ili pseudožitarice amaranta i kvinoe.

Na izbor hrane utjecat će uključivanje hrane koja je bogata vlaknima, vitaminima, mineralima, antioksidansima posebno onima koji imaju funkciju zaštite organizma od svih štetnih virusa i bakterija. Također ne smijemo zaboraviti ni unos probiotika koji su temelj zdrave crijevne flore.

Važno se pobrinuti da dovoljno hidratiziramo tijelo s puno vode i biljnih čajeva, obzirom da zimi često boravimo u pregrijanim prostorijama. Vodite i brigu da budete tjelesno aktivni, izbjegavajte pretjeran unos kave i alkoholnih pića.

Kao i ostatak godine važno je osigurati da unos hranjivih tvari bude pravilno izbalansiran, ali i da odgovori na zahtjeve koje pred zdravlje i njegov imuni sustav stavlja ovo godišnje doba.

 

 

 Ne propustite    

 Izdvojeno