Javni prijevoz stao u najvećim hrvatskim gradovima: Ovo je prosvjed, a ne štrajk

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Točno u podne u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku s prometom je stao javni prijevoz. Sindikati vozača i prometnih radnika zaustavili su promet na pet, odnosno deset minuta te prosvjedovali zbog najave Vlade da će ukinuti beneficirani radni staž vozačima javnog prijevoza.

U okviru svog odgovornog i zahtjevnog posla vozači javnog prijevoza za godinu dana radnog staža dobiju dva mjeseca beneficiranog staža. To im sada žele ukinuti. “Sindikati su organizirali prosvjed, a ne štrajk”, naglasio je Teo Bulić iz Sindikata vozača i prometnih radnika splitskog Prometa, a njegov sindikalni kolega Jure Djerek naglasio je manjkavost Vladina prijedloga.

“Vlada vjerojatno nije uzela nikakvu ozbiljnu analizu da napravi sistem kojim bi vidjela da ljudi koji imaju preko 60 godina, a voze koliko su uslijed tih bolesti na raznoraznim pregledima i bolovanjima”, rekao je Djerek.

Uoči sjednice Vlade ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić rekao je da će prijedlog Zakona o beneficiranom radnom stažu uskoro na radnu skupinu.

“Cilj je prilagoditi zakon potrebama i radnim mjestima 21. stoljeća. Vjerujte mi za mnoga zanimanja apsolutno nećemo dirati, a ZET-ovci su jedna kategorija njih”, istaknuo je Pavić.

Ministrovo obećanje komentirao je predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a Anto Jelić koji je naglasio da će se više znati nakon sastanka.

“Ali mi imamo tu još neriješenih problema. Ovo je na neki način možda i spin da se udovolji javnom gradskom prijevozu, odnosno ZET-u”, objasnio je Jelić.

Vozači su naglasili da se svakodnevno suočavaju s pritiskom putnika i neutemeljenim optužbama što stvara nepotrebnu nervozu.

“Primjerice ako autobus kasni pet minuta nitko ne zna što se sve izdogađalo sat vremena prije u prometnom uredu i što se sve izvilo da autobus uopće dođe i krene. Opet, svi udari idu isključivo na vozača koji je učinio dobro jer je možda na posao došao ranije, sa slobodnog dana ili godišnjeg, a opet sve ide na njega”, objasnio je Hrvoje Mlikota u ime sindikata, vozača i prometnih radnika splitskog Prometa.

Nemoguće je raditi do 67. godine ovaj posao s obzirom na psihofizičke i motoričke sposobnosti u toj dobi pogotovo još iz razloga što mi profesionalni vozači moramo svakih pet godina ići na liječnički pregled koji je svake godine sve rigorozniji”, istaknuo je vozač Hrvoje Mužinić iz Splita.

Upozorili su i da 15 posto vozača zbog raznih bolesti vozačku dozvolu izgubi prije 60. godine.