Ovo bi mogli biti glavni fitness trendovi u 2019. godini

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Visoko intenzivni intervalni trening ili HIIT posljednjih nekoliko godina najpopularniji je tip vježbanja. No, sudeći prema procjenama stručnjaka, trenera i iskusnih vježbača, tehnološke inovacije mogle bi zagospodariti i u fitness području.

Američki fakultet za sportsku medicinu ispitao je 2038 osoba iz područja zdravlja, fitnessa i nutricionizma o tome koje trendove vide u idućoj godini kao najpopularnije.

Izdvojeno je deset tipova vježbanja i pristupa koji bi trebali dominirati fitness svijetom. Rezultati su objavljeni u časopisu ACSM Health and Fitness Journal.

1. Nosiva tehnologija

Pametni satovi, uređaji koji broje kalorije, mjere rad srca i ostalo od 2016. nalaze se među prva tri trenda. Porastom broja zaljubljenika u zdrav život i fitness, ali i napretkom tehnologije, interes za takve uređaje još znatnije će rasti i u 2019. godini.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

2. Grupni treninzi

Američki fakultet za sportsku medicinu grupnim treningom smatra svaki onaj koji uključuje više od pet polaznika. Prvi put se pojavio među TOP 20 prošle godine, a zahvaljujući inovacijama u fitness industriji, sada se nalazi na visokom drugom mjestu.

3. HIIT treninzi

Visoko intenzivni intervalni treninzi postali su iznimno popularni 2014. godine i do danas ne gubi na važnosti u fitness industriji. Riječ je o treninzima visokog intenziteta koji uključuje kraća razdoblja odmora. Obično traju 30 minuta ili manje. Glavni cilj je učinkovita tjelovježba u kratkom vremenskom roku.

4. Fitness programi za starije osobe

Kako stanovništvo stari, tako je i programe potrebno prilagoditi starijim osobama.

“Takvi programi razmatraju potrebe baby boom generacije i starijih”, kaže Američki fakultet za sportsku medicinu. Vježbanje je važno u starijoj životnoj dobi jer povećava pokretljivost i pruža niz drugih zdravstvenih prednosti.

5. Bodyweight treninzi

Riječ je o vježbama s opterećenjem vlastitog tijela. Za njih nije potrebna dodatna oprema, a mogu se izvoditi bilo gdje. Posebno su popularne kod mlađih generacija. Riječ je o bazičnim vježbama kao što su sklekovi, zgibovi, plank, čučnjevi i slično.

Foto: Screenshot/YouTube
Foto: Screenshot/YouTube

6. Zapošljavanje educiranih fitness profesionalaca

Kako fitness industrija raste, tako je i sve važnije zapošljavati educirane profesionalce. Američki fakultet za sportsku medicinu predviđa da će sljedeće godine, baš kao i ove, to biti jedan od prioriteta.

7. Joga

Drevna vještina godinama se nalazi na listi najvažnijih tjelovježbi, a na popularnosti ne gubi zahvaljujući inovacijama u načinima i okruženju u kojem se izvodi. Tako je, primjerice, nastala vruća joga, odnosno trening tijekom kojeg se zahtjevne poze izvode na 37 stupnjeva.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

8. Individualni trening

Individualnim treningom smatra se kada klijent unajmi trenera s kojim trenira jedan na jedan. Taj trend se prvi put pojavio prije 13 godina, a popularnost mu raste zahvaljujući online treninzima uz koje je ta mogućnost postala još dostupnija.

9. Funkcionalni treninzi

Cilj funkcionalnih treninga je popraviti ravnotežu, koordinaciju, snagu, eksplozivnost i izdržljivost kako biste bili vještiji u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Primjerice, čučnjevi se smatraju funkcionalnom vježbom jer oponašate kretanje kada nešto želite pokupiti s poda. Nošenje girja simulira nošenje teških predmeta u svakodnevici i slično.

10. Vježbanje je lijek

“Vježbanje je lijek” naziv je globalne inicijative Američkog fakulteta za sportsku medicinu koja ima cilj osnažiti liječnike da pacijentima savjetuju tjelovježbu i provjere razinu njihove tjelesne aktivnosti u sklopu redovitih pregleda.