Znate li kako reagirati ako vam bliska osoba doživi napadaj panike?

Foto: Unsplash / Gabriel Matula
Foto: Unsplash / Gabriel Matula

Mentalno zdravlje više nije tabu, u medijima i društvu sve se više govori o njemu, ali znate li kako se ponašati kada ste sami s osobom koja doživi napadaj panike ili ako ste u vezi s nekim tko ima taj problem?

Kada osobe dožive napadaj panike, teško artikuliraju i izražavaju svoje emocije.

Stoga je novinarka BuzzFeeda Kelsey Darragh, koja pati od paničnog i anksioznog poremećaja, napisala natuknice dečku da bi reagirao kako treba kada ona dobije napad panike. Listu je podijelila na svom Twitteru.

Ako ste ikada doživjeli napadaj panike ili ste vidjeli kako ga netko proživljava, znate da može biti zastrašujući, tako da ove natuknice, čak i one najjednostavnije poput “Diši sa mnom!”, mogu dobro doći, prenosi Indy.

Pročitajte ih:

1. Znaj da se bojim i da neću moći objasniti zašto, zato, molim te, ostani smiren i nemoj se ljutiti na mene.

2. Pronađi moje lijekove ako su u blizini i pobrini se da ih uzmem.

3. Vježbe za disanje će me frustrirati, ali one su od vitalne važnosti. Pokušaj me navesti da sinkronizirano dišemo.

4. Nježno mi predloži stvari koje bismo mogli zajedno raditi kako bi mi odvratio misli od napadaja. (Ne govori mi što bih trebala učiniti i poštuj ako kažem ne nečemu).

5. Za disocijativnu paniku me podsjeti da se to dogodilo prije i onda će proći! Uvijek prođe, ali zna biti strašno kada se dogodi pa mi pokušaj ispričati neke smiješne činjenice ili nešto iz našega života što će me nasmijati.

6. Mali gutljaji vode mogu pomoći, ali nemoj mi govoriti da jedem ili pijem zato što mogu povraćati.

7. Diši sa mnom!

8. Ako možemo otići s mjesta na kojem se nalazimo – vodi me doma!

9. Molim te, budi jako, jako ljubazan prema meni. Ne osjećam se kao inače i neugodno mi je. Osjećam se krivom zbog toga što prolaziš sa mnom, tako da te molim – nemoj biti frustriran.

10. Ponekad će mi veliki, opušten i dug zagrljaj pomoći da se osjećam sigurno.

11. Bit će teško pomagati mi da dišem, ali je ključno!

12. Ako je jako loše, molim te, nazovi moju mamu ili sestru ili najbolju prijateljicu i daj da razgovaram s njima.

13. Nemoj mi reći da se borim protiv toga – bolje mi reci: Pusti da prođe kroz tebe. Što više to pokušavam kontrolirati ili što ti više pokušavaš kontrolirati, bit će gore.

14. Suosjećaj sa mnom! Možda ti nemaš napadaj, ali imaš mene!

15. Kada jednom prođe (nekoliko sati poslije), razgovaraj o tome sa mnom: Kako si? Što možemo učiniti sljedeći put?