Pet namirnica koje bi trudnice trebale izbjegavati

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Jasno je da tijekom trudnoće morate posebno paziti što jedete. U konačnici, ono što jedete doprijet će i do vaše bebe.

“Ono smo što jedemo, a ono što jedemo izgradit će našu bebu”, kaže dr. Liz Weinandy, nutricionistkinja sa Sveučilišta Ohio State (SAD) koja radi s trudnicama.

“Majčin svakodnevni izbor hrane može imati dugoročan učinak na njezino dijete”, dodaje.

Osim kvalitetne, raznovrsne i uravnotežene prehrane, trudnice moraju paziti i na neke namirnice koje u sebi skrivaju potencijalno vrlo otrovne i štetne sastojke, piše Prevention.

Mesni naresci

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Mesni doručak, pileći narezak, salame i slično u sebi mogu nositi listeriju, bakteriju koja može uzrokovati listeriozu. Simptomi uključuju vrućicu, glavobolju, ukočen vrat i proljev. Listerija je veoma opasna za trudnice jer može dovesti do spontanog pobačaja, prijevremenog poroda ili životne ugroženosti bebe. Ako već ne možete živjeti bez sendviča s prerađenim mesom, zdravija bi alternativa bila da jedan dan ispečete piletinu ili svinjetinu, pa pileća prsa ili svinjski but narežete na šnite koje možete jesti danima.

Nepasterizirani sir

Pasterizacija je proces koji koristi toplinu za uništavanje patogena u hrani. Većina je sireva koji se prodaju u našim trgovinama pasterizirana, ali neki od njih, posebice meki sirevi – nisu. Nažalost, takvi sirevi također nose veći rizik od prenošenja listerije, što može ugroziti vas i vašu bebu. Dakle, pročitajte deklaraciju na sirevima te se, prije kupnje, uvjerite da je sir pasteriziran. Kada već drugi put spominjemo listeriju, onda izbjegavajte i dimljenu ribu.

Pojedine vrste ribe

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Ribe poput tune (odresci), skuše, sabljarke i morskog psa sadrže visoku razinu žive te bi ih trudnice trebale izbjegavati. Naime, živa može oštetiti središnji živčani sustav fetusa, što može dovesti do kasnijih motoričkih, kognitivnih i psiho-socijalnih poremećaja kod djeteta. To ne znači da morate zaobići svaku ribu, samo se odredite prema onoj sigurnoj, primjerice, lososu i sardinama. One su bogate omega 3-masnim kiselinama, a vrlo siromašne živom.

Slabo pečena jaja

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Salmonela je vrlo opasna u trudnoći. Imajte na umu da nisu problematična samo slabije kuhana jaja ili jaja na oko nego i jaja koja se mogu naći u kupljenim salatama, proizvodima od jaja, pa čak i u nekim sladoledima. Dakle, držite se dobre stare kajgane ili omleta, dobro pečenih.

Klice

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Zlatni grah i razne klice zdrava su hrana, ali u sebi također mogu skrivati bakterije poput salmonele. Klice su posebno osjetljive na kontaminaciju, upozoravaju stručnjaci.

Ako slučajno pojedete nepasterizirani sir ili pileći narezak, nemojte paničariti. Vjerojatno će sve biti u redu. No, ipak, obratite pozornost na simptome i to kako se osjećate. Ako nešto nije u redu, odmah se obratite liječniku.

Ipak je u pitanju zdravlje vaše bebe.