Brz metabolizam ključ je mršavljenja, a pokrenut ćemo ga na ova četiri načina

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Pojednostavljeno, metabolizam je izmjena tvari i energije u tijelu, odnosno proces kojim tijelo kalorije iz hrane i tekućina pretvara u iskoristivu energiju ili je pak skladišti unutar tijela. Riječ je o složenom procesu na koji utječu brojni čimbenici. Kada govorimo o metabolizmu, zapravo govorimo o metaboličkom ritmu, odnosno brzini i učinkovitosti kojima tijelo stvara energiju.

Međutim, u kontekstu mršavljenja, debljanja ili održavanja kilaže, važno je znati kako je svatko od nas rođen s različitim metaboličkim ritmom. Neki su ljudi sposobni stvoriti više energije jer imaju brži metabolizam, dok drugi stvaraju manje energije i imaju sporiji metabolizam.

“Iako svatko ima različit metabolizam, postoje načini da ga ubrzamo, a za to vam treba točno određena prehrana i plan fizičke aktivnosti”, rekao je dr. Dori Arad, direktor njujorške klinike Mount Sinai PhysioLab, piše PopSugar.

Radite vježbe za snagu

Jedan od najboljih načina za ubrzavanje metabolizma jest povećana tjelesna aktivnost. Iako će vam liječnici preporučiti bilo koju aktivnost, dok god ne sjedite doma na kauču, za brži metabolizam nije isto hodate li pola sata dnevno ili dižete utege.

Naime, kod vježbi s opterećenjem potičete rast mišićne mase, a mišići zahtijevaju jako puno energije te su najveći potrošači kalorija u mirovanju. Sve će to vaš metabolizam držati ubrzanim 0-24.

Jedite zdrave masnoće

Kada jedete tzv. zdrave masnoće, vaše će ih tijelo teže probavljati, a nutrijenti će se teže distribuirati do stanica. To sve zahtijeva dodatni napor organizma. Stoga, od 100 kalorija iz avokada koje smo pojeli, kada konačno dopru do stanica, preostat će 60 ili 70. To je tajna zdravih masnoća.

Jedite bademe, orahe, tamnu čokoladu, chia sjemenke, lan, sezam, avokado, losos, pastrvu, maslinovo i laneno ulje…

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Unosite više proteina

Ista je stvar i s proteinima. Tijelu treba više napora kako bi “rastavilo” molekule proteina, što zahtijeva i više energije organizma.

Jedite jaja, piletinu (pileća prsa), puretinu, ribu (losos, oslić), govedinu, grahorice, mahunarke, sjemenke, orašaste plodove, zrnati sir

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Smanjte unos šećera

Foto: Bru-nO

Za razliku od proteina i zdravih masti, vrijeme potrebno tijelu da probavi šećer izuzetno je kratko. Primjerice, govedinu tijelo može  probavljati i 24 sata, dok, primjerice, grožđani šećer ulazi u krv već za desetak minuta.

Ili, banana recimo. Njezinih stotinu kalorija u cijelosti će završiti u vašim stanicama, a stanice će ih pak sagorjeti ili pohraniti. Što će biti od toga, ovisi o vašem kretanju. Oni koji su pasivni kalorije će uskladištiti u obliku masti, vrlo vjerojatno u dijelu tijela u kojem ih najmanje priželjkuju. Oni koji su aktivni kalorije će pretvoriti u energiju koju će odmah potrošiti.