Humus: Namaz od slanutka topi kalorije i održava zdravo srce

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Tradicionalni izraelski namaz danas je popularan u cijelom svijetu. Krasi ga reputacija bogatog ukusa, hranjivosti i niske kalorijske vrijednosti. Radi se od slanutka koji je iznimno zdrav jer ne sadrži kolesterol i zasićene masti, a bogat je proteinima i omega-3 masnim kiselinama koje su odlične za poboljšanje inteligencije i održavanje zdravog srca.

U 100 grama humusa ima 10 g masti od čega 90 posto nezasićenih masnih kiselina, zatim 14 g ugljikohidrata, 6 g vlakana te 8 g proteina. Ta količina sadrži tek 166 kalorija.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Evo i jednostavnog recepta kako od slanutka pripraviti ukusan humus.
Potrebno vam je: 300 g sirovog slanutka, 1-2 režnja bijelog luka, 4 žlice limunovog soka, 1 žličica soli, 1 žlica namaza od sezama, 2 žličice maslinovog ulja.
Priprema: Sirovi slanutak, koji je tijekom noći bio potopljen, kuhajte dok ne postane mekan. Izmiksajte skuhani slanutak i sve ostale sastojke.
Serviranje: Možete ga poslužiti uz integralni, beskvasni ili bilo koji drugi kruh, ali u mediteranskim recepturama spominje se pita kruh. (Iako naziv asocira na pite, s njima nema nikakve veze, već je najtočnija usporedba s beskvasnim lepinjicama koje se peku u pećnici.)