Istraživači najnovije studije: ‘Popularne dijete bez razloga tjeraju ljude da strahuju od ugljikohidrata’

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Prehrana bogata ugljikohidratima smanjuje tjelesnu težinu i masnoću te poboljšava funkciju inzulina kod pretilih osoba, pokazala je nova studija objavljena u časopisu Nutrients.

Tijekom 16- tjednog ispitivanja, istraživači s instituta Physicians Committee for Responsible Medicine podijelili su ispitanike u dvije grupe. Jedna je grupa bila na prehrani baziranoj na biljkama s velikim udjelom složenih ugljikohidrata i malim udjelom masnoće, dok je druga grupa ostala na svojoj uobičajenoj prehrani.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Osim što je prvoj grupi bio zabranjen unos namirnica životinjskog podrijetla, u prehranu su im dodana ulja, unos masnoća ograničio im se na 20-30 grama dnevno, a nisu imali nikakav limit na unos kalorija i ugljikohidrata. Druga grupa nastavila je sa svojom prehranom, koja je uključivala meso i mliječne proizvode. Nijedna grupa nije mijenjala svoju rutinu u vježbanju.

U drugoj grupi unos ugljikohidrata nije se promijenio, dok se u prvoj značajno povećao. Ispitanici u prvoj grupi bili su fokusirani na cjelovite, složene ugljikohidrate iz voća, povrća, cjelovitih žitarica i mahunarki.

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Na kraju ispitivanja, tjelesni indeks mase, tjelesna težina, udio masnoće i otpornost na inzulin znatno su se smanjili u grupi baziranoj na biljnoj prehrani, dok u drugoj grupi nije bilo promjena.

“Popularne dijete navode ljude da se boje ugljikohidrata, iako istraživanja stalno pokazuju da su prehrane bazirane na biljkama i velikom unosu zdravih ugljikohidrata iz voća, povrća, mahunarki i cjelovitih žitarica najzdravije gorivo za naše tijelo”, rekla je voditeljica istraživanja Hana Kahleova za New Medical.

Studija je potvrdila prijašnja istraživanja da prehrana bazirana na biljkama i složenim ugljikohidratima može pomoći u kontroli težine i smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2.

Složeni ugljikohidrati bogati su vlaknima, hranjivim tvarima kojih ima u biljkama i koje nas zasite, a nemaju previše kalorija.