Nutricionistkinja za Prvi.hr donosi 5 zdravih obroka do 50 kuna

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Mora li zdrava prehrana podrazumijevati i visok trošak u kućanstvu? Ne, nipošto, i to više-manje svi znaju.

No, unatoč tome, malo je teže složiti jedan takav obrok. Kada se spomene zdrav i jeftin ručak, možda vam najprije na pamet padnu srdele i blitva. Međutim, kulinarstvo je kreativna djelatnost koja nema granica.

Stručnjakinja na tom polju je mag. nutr. Dragana Olujić, nutricionistkinja savjetnica u splitskoj tvrtki Nutricionist d.o.o., koju smo zamolili da nam predloži nekoliko zdravih, a povoljnih menija do 50-ak kuna. Recepti se odnose na najveći dnevni obrok – ručak, i to za jednu prosječnu četveročlanu obitelj.

Varivo od oslića i povrća

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

U duboku posudu za kuhanje stavite filet oslića, otprilike 600 g, 300 g narezanog krumpira, 250 g nasjeckane mrkve i 3 režnja češnjaka te sve prelijte vodom tako da prekrije sadržaj. Kuhajte dok voda ne proključa pa dodajte sol, papar, mljevenu slatku papriku i sušeni vlasac. Smanjite temperaturu kuhanja te kuhajte još kratko dok riba i povrće ne omekšaju. Oslić i povrće pojedite u juhi.

Tingul s integralnom tjesteninom

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

600 g pilećih bataka, 50 g pancete, 200 g mrkve, 100 g crvenog luka, 30 g češnjaka, 1 dl bijelog vina, 30 g peršina, list lovora, malo crvene paprike, sol i papar po ukusu.

Pancetu narežite na male komadiće i stavite u zagrijanu tavu, dodajte narezani luk i mrkvu te pirjajte na laganoj vatri 10-15 min (ako je potrebno, malo podlijte vodom). Nakon što ste  dobro propirjali luk, dodajte pileće batake i zapecite sa svih strana da meso pobijeli. Dodajte crvenu papriku pa podlijte vinom, dodajte list lovora, posolite i popaprite po ukusu pa pustite da se kuha na laganoj vatri sat vremena. Kada je meso gotovo, izvadite ga na tanjur, a umak usitnite u multipraktiku pa vratite u lonac, pustite da se slegne, potom vratite meso, prokuhajte još 1-2 min, maknite s vatre i dodajte nasjeckani
peršin.

210 g integralne tjestenine skuhajte u vodi prema uputama na pakiranju te poslužite kao prilog tingulu.

Juha od tikve, pečeno povrće s mozzarellom, salata

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

A) Juha od tikve

Za ovo jelo trebat će vam 300 g tikve, 200 g krumpira, 3 žlice maslinova ulja, 2 režnja češnjaka i malo selena. Tikvu i krumpir izrežite na kockice. U posudu za kuhanje stavite
sve sastojke “na hladno” te prelijte vodom da  prekrije sadržaj u posudi. Kuhajte 15-20 min dok povrće ne omekša. Gotovu juhu usitnite
štapnim mikserom do kremaste teksture.

B) Pečeno povrće s mozzarellom, salata

Za ovo će vam trebati 500 g tikvica, 400 g patlidžana, 200 g paprike, 250 g mozzarelle, 3 žlice maslinova ulja, 2,5 žličice senfa, bosiljak – svježi ili sušeni, mažuran, peršin, češnjak. Tikvice i patlidžane narežite na ploške, posolite, prekrijte papirnatim ručnicima i stavite pod uteg. Paprike narežite i posolite. Sve povrće pecite na grill tavi s vrlo malo ulja kojim ćete premazati povrće prije pečenja. Napravite umak od ulja, vode i začina. Pečeno povrće posložite na
tanjur u nekoliko redova, a između svakog stavite 1 do 2 kriške mozzarelle. Sve prelijte umakom.

200 g zelene salate, 200 g rajčice i 50 g crvenog sitno sjeckanog luka začinite sa žlicom maslinova ulja.

Pita od prosa sa špinatom

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

150 g prosa, 3 jaja, 300 g posnog sira, 300 g sjeckanog špinata, 1,5 žlica maslinova ulja, 30 g sezama

Proso skuhajte u slanoj vodi prema uputama za kuhanje. Špinat operite, osušite i nasjeckajte na uzdužne trakice. Jaja miksajte te u njih umiješajte sve sastojke osim sezama. Dobivenu smjesu rasporedite na papir za pečenje te pospite sezamom. Pecite u zagrijanoj peći na 180 dok ne dobije zlatnožutu boju.

Mesna juha, kuhana junetina s krumpirom i mrkvom, šalša

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

A) Mesna juha

Juhu skuhajte prema standardnoj recepturi. Osim klasičnog povrća, skuhajte i juneće meso, krumpir i mrkvu.

Odraslima servirajte po 150 g kuhane junetine te po 150 g krumpira i mrkve, a djeci poslužite 80 g mesa i 80 g krumpira i mrkve.

B) Recept za domaću šalšu

1 kg rajčice, 60 g češnjaka, 1 žličica šećera, 25 g maslinova ulja, sol i papar

Rajčice operite, zarežite pri vrhu te nakratko potopite u kipuću vodu (1-2 min). Izvadite ih i prelijte hladnom vodom, a zatim ogulite te sitno nasjeckajte. Na hladno maslinovo ulje dodajte nasjeckani češnjak, zatim rajčicu, žlicu šećera, malo soli i papra. Pirjajte na laganoj vatri dok tekućina ne ispari.

Dobar tek!