Svjetski poznati arhitekt razmišlja o mirovini: ‘Želim napraviti nešto što će imati vrijednost i u budućnosti’

Foto: Peter Macdiarmid/Getty Images
Foto: Peter Macdiarmid/Getty Images

Čini se da veliki arhitekti ne odlaze mladi u mirovinu. Uzmimo za primjer poznate arhitekte Franka Lloyda Wrighta i Louisa Kahna, koji su još bili radno aktivni kada su preminuli u 90. i 73. godini.

Arhitekti Frank Gehrys, Norman Fosters i Renzo Pianos također su zakoračili u deveto desetljeće života, a i dalje neumorno rade.

Stoga je mnoge iznenadilo kada su čuli da 46-godišnji japanski arhitekt Sou Fujimoto već razmišlja o umirovljenju. Tijekom gostovanja u Londonu, gdje je predstavio izložbu “Futures of the Future”, lider među novom generacijom japanskih arhitekata pokazao je da nije usredotočen na ono što je već sagradio, nego na ono po čemu će ga svijet pamtiti.

Foto: Andrew Toth/Getty Images for FIT
Foto: Andrew Toth/Getty Images for FIT

“Kad sam bio mlađi, volio sam razmišljati o budućnosti. No u jednom trenutku, ne znam zašto, počeo sam se osjećati dijelom prošlosti. Možda to ima veze s mojim godinama. Sada imam 46 godina i više ne pripadam mlađoj generaciji. Zato smatram da bi bilo lijepo napraviti nešto što će imati vrijednost i u budućnosti”, rekao je Fujimoto, piše CNN.

A ako upitate štovatelje njegova lika i djela, reći će vam da je Fujimoto svijetu već puno toga ostavio. Arhitekt je svoju tvrtku osnovao 2000. godine u Tokiju, a poznat je po brojnim građevinama – od privatnih kuća sve do javnih knjižnica koje zamagljuju granice između prirode i izgrađenog okoliša. Zanimljivo je da, iako je stekao svjetsku slavu, i dalje voli raditi na niskobudžetnim projektima jer smatra da oni pružaju više mogućnosti i izazova.

Njegov rad nadahnut prirodom rezultat je odgoja na selu Hokkaido u Japanu, a istovremeno se čini futurističkim i primarnim. Jedno od najpoznatijih djela svakako mu je Serpentinska galerija, umjetnička galerija u parku Kensingtonske palače u Londonu.

Foto: Peter Macdiarmid/Getty Images
Foto: Peter Macdiarmid/Getty Images
Foto: Peter Macdiarmid/Getty Images
Foto: Peter Macdiarmid/Getty Images

Fujimoto je također koristio i neobičnu strukturu od balvana kako bi stvorio “geometrijsku šumu”. Unutar nje je postavljena staklena struktura koja osigurava zaštitu, ali stvara i osjećaj otvorenosti prema prirodnim elementima poput svjetlosti i vjetra.