Znanstvenici otkrili kako je moguće skuhati rižu s dvostruko manje kalorija

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Riža je odlična namirnica za razne kombinacije jela, nije skupa i jednostavno se priprema. Jedni problem je njezina kaloričnost, ali tome su doskočili – znanstvenici s kemijskog fakulteta na Šri Lanki.

Jedna obična šalica riže sadrži prosječno 240 kalorija, ali taj broj možete prepoloviti ako u vodu u kojoj će se kuhati riža dodate jednu žličicu kokosovog ulja, a kuhanu rižu zatim držite u hladnjaku barem 12 sati, prenosi The Sun.

Znanstvenici su za ovo istraživanje koristili 38 različitih vrsta riže i zaključili su da je ovim načinom kuhanja u riži deset puta rezistentniji škrob nego inače. Rezistentni škrob ne razgrađuje se u tankom crijevu već nepromijenjen dolazi do debelog crijeva gdje smanjuje pH te doprinosi proizvodnji kratkolančanih masnih kiselina koje su hrana za stanice crijeva.

Drugim riječima, što je škrob rezistentniji, manje kalorija iz njega se apsorbira u tijelo. Hlađenje riže jednako je važno kao dodavanje ulja, jer hlađenje također pomaže stvaranju rezistentnog škroba mijenjajući molekule na zrnu riže.

Važno je, dakle, rižu pripremiti večer ranije, no i to je dobro, jer kad dođete s posla – imate manje kuhanja. Budući da je istraživanje provedeno na Šri Lanki gdje se najčešće koristi kokosovo ulje, nije razjašnjeno – može li se ista stvar dogoditi ako u rižu dodamo suncokretovo ili maslinovo ulje.